Se apropie acel moment al anului in care ne intalnim si ne distram in jurul unei mese. Un timp magic in care ne reintalnim cu cei pe care nu i-am mai vazut de mult timp, in care sarbatorim si impartasim momente unice. Din acest motiv, in aceste zile, acordam o atentie deosebita decorului unui spatiu atat de comun precum cel in care mancam si luam masa. Un scenariu care sufera de obicei stresul nostru cotidian si imediatitatea vietii de zi cu zi, dar care, pentru o zi, isi scoate cele mai bune haine pentru a deveni gazda perfecta.
In cautarea unei mese de Craciun care sa ni se potriveasca si sa vorbeasca despre personalitatea noastra, un arhitect si designer de interior ne prezinta trei propuneri diferite pentru trei tipuri de clienti cu stiluri care difera unul de celalalt: unul pentru cel mai tare, altul cu un aer mai formal si o propunere care imbina ambele stiluri. Indraznesti sa le descoperi?
Conceptual si minimal
O masa care se remarca prin folosirea culorii ca legatura prin trei culori de baza foarte placute de Craciun: alb, verde -care ne aminteste de brad- si nuanta lemnului natural . Intrucat masa era atat de impunatoare, a meritat sa nu puneti o fata de masa ca sa se vada.
Cand pregatiti o masa, este intotdeauna interesant sa gasiti un element surprinzator, in acest caz coralii . Acestea, pe langa faptul ca urmaresc cromatic gandul initial in alb, precum si lumanarile, alabastrule lor si, in final, vesela.
Cautarea inaltimii prin brad este ceva important, pana la urma, datorita acelei vase care este un fel de sculptura urbana, aproape ca o cladire, ne face o baza pentru a pune ramurile de brad si a face cu ochiul de Craciun .
O propunere ceva mai abstracta in care nota de glamour de Craciun este asigurata de micile contributii aurii .
Clasic albastru si alb
De la o masa moderna, fara fata de masa, la acest stil mai clasic in care recupereaza fata de masa pana la podea. Pe linia unui stil mai putin modern, a ales sa nu amestece vesela , toate sunt de la acelasi designer, deoarece ideea este sa faca un format mai traditional.
Pentru a rupe cu aceasta seriozitate, s-a ales o sticlarie ceva mai informala si, cromatic, se adapteaza la o gama colorata ce oscileaza intre alb, albastru si rosu, acesta din urma purtand valoarea Craciunului.
La nivel de volum arhitectural, avem ansamblul central inalt cu acele tuse de Craciun, cu eucaliptul vopsit in rosu, bilele de ilfin , care se repeta si pe masa. Ies in evidenta cele trei bucati de portelan care se afla pe o masa sur de in centru si care fac si acea ochiu in alb si albastru; astfel incat inca o data acea unitate cromatica ne permite sa dam sens stilului.
Urmand firul de culoare, masa a fost insotita de flori albe si, in mod neasteptat, de rosul colorat, de inaltimea decorului si de albul si albastrul portelanului din centru.
Glamour in aur
In sfarsit, o propunere perfecta pentru cei care nu se pot decide intre cele doua anterioare. In loc de o fata de masa pana la podea, avem doua carti de masa incrucisate, ceea ce o face putin mai eleganta decat rosul de loc.
Cu aceasta ocazie, resursa de culoare este albul, auriu si verdele bradului, care da nota de Craciun. Elemente precum lumanarile actioneaza prin adaugarea inaltimii mesei, astfel incat sa nu existe un decor excesiv de plante.
S-a ales o vesela cu varf asimetric care ofera acea modernitate, imbinand aurul si argintiul, tonuri care se repeta in tacamuri si sticlarie, oferind acea nota de stralucire tipica acestui tip de masa.
Bradul ofera acea nota organica in timp ce ne conecteaza cu magia acestor curmale. O masa care, fiind imbracata si in acelasi timp glamour, este o masa usoara din punct de vedere al asamblarii datorita simplitatii centrului. Abuzul de aur, fiind atat de scurt, este acceptabil si evita un efect foarte baroc.